Alla inlägg den 4 januari 2015

Av Joy - 4 januari 2015 21:34

Panikångest,det är en jävla pain in the ass sak.

Jag hadde ångest från då jag var 13 och började flytta runder ett x antal gånger tills jag då slutade första året på gymnasiet. Så jag vet hur det känns att ha panikångest eller ens då man inte har det men är rädd att alltid får det vilken sekund som helst.

Men vet du vad..?

När en vuxen pratar med dig och säger om och om och om igen att det är normalt bland ungdomar.

Ja det är fucking normalt och ja jag tror för fan att du  också vet det..men vad fan ska det hjälpa bara för att det e normalt bland ungdomar...Det handlar om dig nu. Bara för att andra har det behöver det inte betyda att du också ska ha det. Ångest är inget vi kan bara önska oss bort..det är nått man måste bearbeta med. Och ja det är bra med att prata med någon vuxen eller nära om det. Men det behöver inte ta bort de. När jag inte fick så många panikattacker längre var inte för att jag pratade med vuxna ,jag hatar att prata med folk om mina känslor.

Det var bara för att jag insåg själv att det bara är jag som kan hjälpa mig själv från skitet.


Man behöver inte fucking KBT bok för det, Man tar insitativet och bara komma upp själv från skitet.

Men det är inte lätt tro mig..jag har slutat skära mig själv men har fortfarande panikattacker lite då och då, dock mycket färre än innan.

Men när jag känner att en är påväg så ställer jag mig upp och kramar om mig själv och andas lungt och fint. Du behöver ingen som som håller om dig, du kan klara det själv. För innerst inne är du stark som fan, och det är bara du som kan visa fingret till dina känslor. För det är vad panikångest är känsla. När du har ångest tänk på nått annat än det du  känner nu. Är du ledsen tänk på den gången du skämde ut dig själv för många många

(jag t.ex fick min period när jag var i simmhallen, pinsamt var det)

Du ska bara TÄNKA PÅ DIG SJÄLV, tänk inte på någon annan än dig själv.


Och du är inte galen för att du har panikattack, du är inte heller döende för att du har det.

Men det kan leda till själv skadande och sen vidare till självmord. Och går det så pass långt sök hjälp till en person du tror kan hjälpa dig.


Men annars är du stark du är det, du kanske känner dig svag men du är jävligt stark ska du veta. Det finns bara en av dig och den personen måste finnas kvar för att balansera världen.

Plus dom som har ärr efter varje panikattack skäms inte för det, dölj dom inte.

Det är bara synliga minnen på hur stark du är nu. 


//Life With Joy

Av Joy - 4 januari 2015 21:09

  


jao, som sagt tar jag mina bilder via min surfplatta atm bara för att min sexiga mobil är på lagning. Så tillsvidare får man väl nöja sig med det man har. HAHA.


Den tröjan som är långarmad 99:-, bikbok.

Blommiga blusen: 78:- bikbok.

Skinnjackan: 200:- New yorker.

Svinborsten av ghd, 260:- bellbox.

Svinborsten btw är nog det bästa som har hänt mig, det kan nog inte finnas nått annat bättre än den faktiskt, Min syrra fick en sån i julklapp och jag fick pröva hennes ett antal gånger, jag kan säga er att det kändes som en mirakel efter hur mitt hår blev. Den gör håret så len och glansigt.

Ja man kan vl tycka den var lite för dyr för att vara en borste annars köper man ju sånna för 10kr nånstans, men jag kan försäkra er att det verkligen är värt pengarna.


//Life With Joy













Av Joy - 4 januari 2015 18:57

jaha det är nu jag tänker om jag ska ljuga för er eller inte, ska jag ljuga för er och komma upp med massor av fantastiska sake som  har hänt idag, som t.ex.att idag har jag åkt till paris och räddat världen. Eller ska jag vara ärlig och säga att idag har jag gjort NADA, inte ett ända skit.

Jag har inte ens gjort dom sakerna jag har lovat mig själv att göra i flera dagar.


Men jaja måndag imorgon få ta mig själv i kragen och göra det imorgon isället..


Btw, jag vet att det alltid är kul att läsa blogg med bilder, MEN  tror mig jag är helt besatt faktiskt att ta bilder..men jag går inte runt med en stor/mellan eller liten systemkamera. Utan jag går runt med min underbara älskade Nokia Lumia mobil som jag verkligen kan försäkra er tar skit bra bilder. Men för inte så länge sen så råkade jag ju tappa min lilla baby på golvet så skärmen sprack ju och nu är den på lagning så jaaaao. Men kommer försöka ändån via min surfplatta(som jag gör denna inläggen ifrån)


Men så länge, ha tålamod gott folk. Snart finns det en ansikte på mig.


//Life With Joy

Av Joy - 4 januari 2015 11:49

God morgon...men i mitt fall och för flera så är det väl god dag.

japp jag har precis vaknat..och nu sitter jag här och kollar film med min syster, vilket är en vanlig rutin faktiskt.

Men det jag tänkte göra idag var faktiskt att plugga..meen tror ni jag orkar???

NEEPP, inte direkt ne.


Jag kanske orkar sen när det inte är morgon för mig...jag tänkte städa mitt rum också..om jag då orkar med det med.

Oooh ja det roliga jag ska göra är att tvätta också...mycket roligare..eller ne kanske inte det heller.

GUUUD, fan ska man göra idag asså..blööööööööö.


btw med tanke på att jag shopppade igår så tänkte jag lägga upp bilder på dom nya grejjorna...om jag då orkar.


see ya later.   ha en jätte bra fortsättning av en tråkig dag.


//Life with joy

Presentation


Life With Joy skapade jag för min egen skull, så dom flesta inläggen kommer att vara för min skull och inte någon annans..Så här är det bara random saker som kommer vara över allt på bloggen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards