Direktlänk till inlägg 4 januari 2015

Panikångest.

Av Joy - 4 januari 2015 21:34

Panikångest,det är en jävla pain in the ass sak.

Jag hadde ångest från då jag var 13 och började flytta runder ett x antal gånger tills jag då slutade första året på gymnasiet. Så jag vet hur det känns att ha panikångest eller ens då man inte har det men är rädd att alltid får det vilken sekund som helst.

Men vet du vad..?

När en vuxen pratar med dig och säger om och om och om igen att det är normalt bland ungdomar.

Ja det är fucking normalt och ja jag tror för fan att du  också vet det..men vad fan ska det hjälpa bara för att det e normalt bland ungdomar...Det handlar om dig nu. Bara för att andra har det behöver det inte betyda att du också ska ha det. Ångest är inget vi kan bara önska oss bort..det är nått man måste bearbeta med. Och ja det är bra med att prata med någon vuxen eller nära om det. Men det behöver inte ta bort de. När jag inte fick så många panikattacker längre var inte för att jag pratade med vuxna ,jag hatar att prata med folk om mina känslor.

Det var bara för att jag insåg själv att det bara är jag som kan hjälpa mig själv från skitet.


Man behöver inte fucking KBT bok för det, Man tar insitativet och bara komma upp själv från skitet.

Men det är inte lätt tro mig..jag har slutat skära mig själv men har fortfarande panikattacker lite då och då, dock mycket färre än innan.

Men när jag känner att en är påväg så ställer jag mig upp och kramar om mig själv och andas lungt och fint. Du behöver ingen som som håller om dig, du kan klara det själv. För innerst inne är du stark som fan, och det är bara du som kan visa fingret till dina känslor. För det är vad panikångest är känsla. När du har ångest tänk på nått annat än det du  känner nu. Är du ledsen tänk på den gången du skämde ut dig själv för många många

(jag t.ex fick min period när jag var i simmhallen, pinsamt var det)

Du ska bara TÄNKA PÅ DIG SJÄLV, tänk inte på någon annan än dig själv.


Och du är inte galen för att du har panikattack, du är inte heller döende för att du har det.

Men det kan leda till själv skadande och sen vidare till självmord. Och går det så pass långt sök hjälp till en person du tror kan hjälpa dig.


Men annars är du stark du är det, du kanske känner dig svag men du är jävligt stark ska du veta. Det finns bara en av dig och den personen måste finnas kvar för att balansera världen.

Plus dom som har ärr efter varje panikattack skäms inte för det, dölj dom inte.

Det är bara synliga minnen på hur stark du är nu. 


//Life With Joy

 
 
Heytezz

Heytezz

4 januari 2015 22:57

Känner igen mig i det du skriver om att stanna upp och andas. tog själv ett tag innan jag fattade, men man lärde sig att andas igenom det som hände. blev som ett stort tumult inombords av skrikande kaos... men det gick att vänta ut bara man försökte hålla sig lugn och inte "tappa" det. Tycker det är jätte viktigt det du skriver om att man är "sin egen herre". Man kan dra sig själv ur skiten och man måste. Åtminstone ta beslutet att göra något åt det. Hoppas att det går bättre för dig och att du slipper det en dag.

http://heytezz.bloggplatsen.se

Joy

4 januari 2015 23:14

det som är viktigast är att man håller ihop, vad glad jag blir att du kommenterade och höll med mig. för mig är en ny dag en stor framsteg. hoppas det bästa för dig med

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joy - 20 januari 2015 19:02

YEAH..igår var inte en så bra dag, jag bråkade med min kille och jag hade värsta huvudvärk. Men idag mår jag prima as fucked..okej praktiken var väl kanske lite tradig men det var helt okej. Och efter praktiken så träffade jag min vän som vet allt om...

Av Joy - 17 januari 2015 15:02

jao, idag är jag inte glad..idag är jag verkligen på deppig humör... ja jag har pms. Har nog redan skällt ut min kille x antal gånger idag, och ska jag vara ärlig så var det faktiskt inte om vettiga saker. JAPP..den gången under månaden problem. ...

Av Joy - 10 januari 2015 02:20

Ja nu har ju skolan börjat igen..somsagt. Så dom senaste två dagarna har jag haft fullt upp med att sova efter skolan. Kan säga er..att lyckas vända dygnet under jullovet ångrar jag så in i helvete. I onsdags när jag skulle sova då, gick jag oc...

Av Joy - 7 januari 2015 21:35

Är jävligt trött just nu, men kan inte sova fören mitt hår har torkat. Och så dum som jag är ibland så måste jag alltid duscha innan jag sover. -.-   Men iallafall..Imorgon är skola. YEAH. feta glad och taggad. För imorgon ska jag träffa kompis...

Av Joy - 7 januari 2015 15:09

Senaste gången jag var i filippinerna var när jag gick i 2an. Min mamma har 12 syskon,  så gissa om jag har en stor familj från min mammas sida? JA hahaha, det var en tid av glädje kan jag säga er, det var helt underbart. Och den uppmärksamheten ...

Presentation


Life With Joy skapade jag för min egen skull, så dom flesta inläggen kommer att vara för min skull och inte någon annans..Så här är det bara random saker som kommer vara över allt på bloggen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards