Direktlänk till inlägg 7 januari 2015

Jag vill finna min rot.

Av Joy - 7 januari 2015 14:42

Jag kommer från en familj som är fattiga och inte har någonting. Om min mamma inte hadde funnit en svensk man så hadde jag antagligen inte varit där jag är nu. Men hadde min mamma heller inte valt pengar före kärlek så hadde jag inte fått gå igenom det jag har gått igenom.

I många år har jag alltid undrat vem min riktiga pappa är, sen jag var liten brukade jag dagdrömma om en pappa som kom och hämtade mig från skolan. Vet du varför jag drömde om att han skulle hämta mig från skolan??

Jo för när jag var jätte liten så skulle min styvpappas mamma hämta mig, men tror ni hon gjorde det?

Ne det gjode hon inte, hon lät mig och min syrra stå utanför skolan i regnet och vänta på henne.

Mitt hjärta krossades nog i tusen i bitar, och då var det också den dagen jag slutade låtsat att hon var min farmor, det var den dagen jag också försökte sluta få henne att se mig som hennes barnbarn. För vet ni vad som hände sen??

Efter att vi stått där ett tag så gav vi upp på att vänta så vi fick gå hem istället, och när vi såg henne utanför vår lägenhets port så frågade jag henne, varför glömde du oss??

Jo för att jag glömde tiden med att leka med hanna, min lilla syster, hennes riktiga barnbarn.

När jag frågade henne också vart ska du då??

Jag ska handla sa hon..så hon var inte ens påväg ut för att hämta oss. Och inger mer sa jag till henne för hon var bara en vanlig gammal kvinna som man går förbi på gatorna för mig nu.

Jag kan säga er att hon aldrig en gång kallade henne för vår lilla syster hon sa alltid hanna till oss.

Som om hon inte ens ansåg oss som hennes storasyster.

Det har alltid varit svårt att vara i en familj när man ser annorlunda. Det är svårt och leva i en sån familj nu också, där man kan räkna tusen olikheter mellan mig och min fosterfamilj.

Det är därför jag vill finna min pappa, jag vill finna min riktiga familj.

Min riktiga mamma har jag gett hoppet på, hon kan inte se vad som är rätt eller fel.

Min styvpappa har skadat mig mer än någon annan på denna jorden.

Min fosterfamilj kommer alldrig vara min familj, för dom vill göra mig till någon jag inte är.

Dom villl göra mig till 100% svensk. Jag är svensk och känner mig svensk, men jag har också en rot i filippinerna. och så länge jag ännu inte funnit roten kommer jag alltid att vara av två länder. Men det är verkligen ingen som bryr sig om det. 



 
 
Ingen bild

olivia.

7 januari 2015 21:51

Känner igen mig, hade samma problem fast med min styvmoster...eller vad det nu blir. <3

Joy

7 januari 2015 21:52

Det e synd att det måste bli som det blir, hoppas på att det har blivit bättre för dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joy - 20 januari 2015 19:02

YEAH..igår var inte en så bra dag, jag bråkade med min kille och jag hade värsta huvudvärk. Men idag mår jag prima as fucked..okej praktiken var väl kanske lite tradig men det var helt okej. Och efter praktiken så träffade jag min vän som vet allt om...

Av Joy - 17 januari 2015 15:02

jao, idag är jag inte glad..idag är jag verkligen på deppig humör... ja jag har pms. Har nog redan skällt ut min kille x antal gånger idag, och ska jag vara ärlig så var det faktiskt inte om vettiga saker. JAPP..den gången under månaden problem. ...

Av Joy - 10 januari 2015 02:20

Ja nu har ju skolan börjat igen..somsagt. Så dom senaste två dagarna har jag haft fullt upp med att sova efter skolan. Kan säga er..att lyckas vända dygnet under jullovet ångrar jag så in i helvete. I onsdags när jag skulle sova då, gick jag oc...

Av Joy - 7 januari 2015 21:35

Är jävligt trött just nu, men kan inte sova fören mitt hår har torkat. Och så dum som jag är ibland så måste jag alltid duscha innan jag sover. -.-   Men iallafall..Imorgon är skola. YEAH. feta glad och taggad. För imorgon ska jag träffa kompis...

Av Joy - 7 januari 2015 15:09

Senaste gången jag var i filippinerna var när jag gick i 2an. Min mamma har 12 syskon,  så gissa om jag har en stor familj från min mammas sida? JA hahaha, det var en tid av glädje kan jag säga er, det var helt underbart. Och den uppmärksamheten ...

Presentation


Life With Joy skapade jag för min egen skull, så dom flesta inläggen kommer att vara för min skull och inte någon annans..Så här är det bara random saker som kommer vara över allt på bloggen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards